Menu
Realizacje

Gry logopedyczne “Radosne R” – pomoce logopedyczne dla dzieci w formie naklejek na podłogę.

Gry logopedyczne do szkół i przedszkoli w formie zabawnych naklejek na podłogę. Naklejki “Radosne R” idealnie sprawdzą się na szkolnym korytarzu lub przed gabinetem logopedycznym.

Gry logopedyczne “Radosne R” zostały stworzone przez logopedę. Dlatego stanowią nieocenioną pomoc dydaktyczną. Jednak kojarzą się głównie z zabawą. To sprawia, że dzieci chętnie biorą udział w grze i dzięki temu, nie czują się oceniane. Gry w formie naklejek na podłogę, pozwalają kreatywnie wykorzystać czas także przed i po zajęciach. Przede wszystkim w trakcie przerw lekcyjnych lub w oczekiwaniu na wizytę u logopedy. Wystarczy, że przykleisz ją na podłodze przed gabinetem, gwarantujemy, że dzieci od razu się nią zainteresują. Ponadto, korytarz lub poczekalnia, zyskają całkiem nowy wygląd. Najważniejszym zadaniem gry logopedycznej “Radosne R” jest wspomaganie wywołania głoski “r” i utrwalenie głoski “r” w wyrazach i onomatopejach. Dlatego zapoznaj się z poniższymi szczegółami. A następnie, wybierz wersję odpowiednią dla swojego gabinetu lub placówki. 

Szczegóły gry logopedycznej:

Instrukcja gry wraz z pedagogiką zabawy dołączona jest do opakowania. Gra jest dostępna w formie naklejki podłogowej pokrytej antypoślizgowym laminatem (R11). Oznacza to, że można ją stosować w miejscach użyteczności publicznej np. w szkołach i przedszkolach oraz w gabinetach logopedycznych. Do wyboru są aż 4 wersje gry: od 25 do 42 elementów. Średnicy pojedynczego elementu wynosi 25 cm. 
Pomoce logopedyczne w formie gry podłogowej “Radosne R” można naklejać na różnego rodzaju nawierzchniach. Takich jak podłogi winylowe, marmur, parkiet, ceramika, czy gruntowany beton. Montaż naklejek jest bardzo prosty. Szczegółowa instrukcja znajduje się w opakowaniu. Zawiera m.in. informacje na temat, jak należy odtłuścić nawierzchnię przed przyklejeniem naklejki i jakich preparatów użyć.

Do wyboru są cztery rodzaje układów gry logopedycznej:

GK.112.01 – 37 elementów,

GK.112.02-  42 elementy,

GK.112.03 – 25 elementów,

GK.112.04 – 32 elementy.

POBIERZ CENNIK 2020 – NAKLEJKI PODŁOGOWE SMART PLAC

 

Kilka słów od autora gier logopedycznych:

“Wśród zaburzeń artykulacji u dzieci w tym właśnie okresie [przedszkole, szkoła podstawowa], rotacyzm to, obok seplenienia, najczęściej występujące zaburzenie mowyRóżnorodność przyczyn tej wady oraz wielość jej odmian powodują, że w terapii logopedycznej należy stosować odmienne warianty ćwiczeń.

To właśnie z tych doświadczeń zrodził się pomysł gry „Radosne R”. 
Może ona stanowić pomoc w pracy nad mogirotacyzmem (elizją, opuszczaniem głoski „r”), pararotacyzmem (substytucją, zastępowaniem głoski „r”) oraz rotacyzmem właściwym (deformacją głoski „r”).

Wykorzystanie różnorodnych wariantów gry (zamieszczonych w instrukcji) może wspomagać wywołanie głoski „r” oraz utrwalać prawidłową jej wymowę w pojedynczych sylabach, w onomatopejach (wyrazach dźwiękonaśladowczych), w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, w końcu – w zestawieniach wyrazowych i w zdaniach.

Choć zabawa i uczestnictwo w grze nie zastąpią w pełni terapii logopedycznej dzieciom, które nie osiągnęły jeszcze normy językowej, to będą doskonale stymulowały językowe umiejętności, umilą i pozwolą kreatywnie spędzić czas na szkolnym korytarzu w czasie przerw śródlekcyjnych lub w oczekiwaniu na zajęcia logopedyczne.

Opierając się na zasadach pedagogiki zabawy oraz wykorzystania ruchu w edukacji, chciałam pokazać, w jaki sposób, wykorzystując zabawę oraz wspólne w niej uczestnictwo dzieci (a nawet dzieci i terapeuty), budzić zaciekawienie dziecka mową, wspomagać jej naukę i rozwijać niezbędne dla jej prawidłowego funkcjonowania aspekty: sprawność narządów mowy, zdolności fonologiczne, poprawną artykulację, kompetencje komunikacyjne.

Żywię głęboką nadzieję, że udział w grze „Radosne R” będzie twórczo rozwijany dla osiągnięcia optymalnych efektów rozwoju mowy dziecka.
Wszystkim uczestnikom gry, dzieciom oraz ich nauczycielom i terapeutom życzę przyjemnej i odkrywczej zabawy!”

Beata Anna Dziemidowicz – pomysłodawca gry “Radosne R”, nauczyciel języka polskiego, logopeda.

Copyright © Smart Plac sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Facebook
Facebook
Facebook
Youtube
Youtube
Youtube
Instagram
Instagram
Instagram
Pinterest
Pinterest
Pinterest